Reklamverenler Derneği (RVD) ve Reklamcılar Derneği (RD), Dernekler Kanunu’nun 25. maddesi gereğince bir platform oluşturmak üzere biraraya gelmişlerdir.
Platformun ana amacı, tüketicinin mal ve hizmetlere ilişkin bilgilenme hakkının korunma ve gözetilmesi, reklamların toplumu bilgilendiren, doğruluk ve dürüstlük ilkelerine uygun biçimde üretilmesidir. Reklam üretimine taraf olan kesimlerde toplumsal sorumlulukların farkında olan bir yaratıcılık anlayışının yeşertilmesi, sektörün bakış açısının da özdenetim anlayışıyla geliştirilip, güçlendirilmesidir.
Platform, kurucu dernek yönetim kurulu başkanları ve başkan yardımcılarından oluşmak üzere toplamda dört temsilcinin görev aldığı ‘Reklam Özdenetim Platformu’ tarafından yönetilir.
Reklamların sorumluluğunu taşıyan reklamveren, reklam ajansı ve medya üçlüsünün reklam özdenetiminin evrensel kurallarına uyulmasını sağlamak var oluş amaçlarından biridir. Bu nedenle reklamları denetleyecek Reklam Özdenetim Kurulu’nu (RÖK) oluşturmak, Platform’un öncelikli hedefidir.
Platformun paydaşları olan Reklamverenler Derneği; giderlerin fonlanması, eşgüdüm, insan kaynağı yönetimi, Reklamcılar Derneği; yıllık tanıtım kampanyasının tasarım ve uygulamasından sorumludur.
Reklam Özdenetim Kurulu’nun çalışmaları Platform tarafından belirlenen ilkeler çerçevesinde Kurul Koordinatörü’nce yürütülür.
Kurul’un gündeminin yapılması, toplantıların yönetimi ve kurulun dışa karşı muhatabı Kurul Koordinatörünün sorumluluğundadır ve Kurul Koordinatörü doğrudan Platform Başkanı’na karşı sorumludur.
Kurul toplantılarını yönetmek amacıyla Kurul’daki RVD ve RD temsilcilerinden birer Başkan Yardımcısı seçilir. RVD ve RD temsilcilerinden seçilen Başkan Yardımcıları dönüşümlü olarak görev yaparlar. Başkan Yardımcıları 2 yıl süre ile hizmet yapar.
RÖK Platformu’nun başkanlığı kurucu dernekler tarafından gerekli görülürse dönüşümlü olarak üstlenilmektedir. Aksi takdirde yönetim ve finansmandan sorumlu Reklamverenler Derneği Başkanı Platform Başkanlığını yürütmektedir.
REKLAM ÖZDENETİM KURULU
PROFESYONEL KADRO
Koordinatör
Reklam Özdenetim Kurulu’nun temsiliyeti, işbirliği içerisinde olduğu tüm kurum ve kuruluşlar ile Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA) iletişimlerinin yürütülmesi ve özdenetim mekanizmasının sağlıklı işleyişi için stratejilerin oluşturularak gerekli tüm aksiyonların alınması ve ekibe gerekli desteğin sağlanması konularında çalışmaktadır.
Zonguldak TED Koleji’nden 1996 yılında mezun olduktan sonra lisans öğrenimini Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde 2000 yılında tamamlamıştır. 2002 yılında İstanbul Barosu’na kaydolmuştur. Mesleğinin ilk yıllarında Arseven Hukuk bürosunda çalışmış ve bu süre boyunca, yerel ve yabancı çok uluslu firmalara ticaret, şirketler, borçlar ve iş hukuku alanlarında hukuki danışmanlıklarda bulunmuştur. 2003-2008 yılları arasında, Colgate Palmolive’de Hukuk Müşaviri ve Baş Hukuk Müşaviri pozisyonlarında Türkiye, Orta Asya, Kafkasya ve Belarus bölgelerinden sorumlu olarak görev yapmıştır. Bu görevi süresince, ticaret, şirketler ve iş hukuku alanlarının yanı sıra reklam ve pazarlama iletişiminde pratikteki uygulamalar hakkında tecrübe edinerek ürünlere yönelik marka ve reklam stratejilerinin oluşturulmasında mevzuata uyum anlamında pazarlama ekibine destek vermiştir. Aynı süre zarfında, Kirkland & Ellis LLP tarafından New York’da gerçekleştirilen Amerikan sisteminin ele alındığı “Reklam Hukuku” eğitimine katılmıştır. 2008 yılının ikinci yarısından itibaren enerji sektörüne geçiş yapmış ve Areva T&D’de Hukuk Direktörü olarak göreve başlamıştır. Bu görevinde ağırlıklı olarak şirketler, ticaret hukuku ve uluslararası sözleşmeler konularında çalışmış ve bu süre zarfında Areva T&D’nin globalde gerçekleşen Alstom ve Schneider konsorsiyumuna satışı nedeniyle, Türkiye’de gerçekleştirilen kısmı bölünme işleminin hukuk ayağını yürütmüş ve 2011 yılının ikinci yarısından itibaren Türkiye sorumluluğuna ek olarak Güney Avrupa ve Orta Asya Bölgesi sorumluluğu eklenmiştir. 2012 yılının Aralık ayından itibaren Reklam Özdenetim Kurulu’nda Kurul Koordinatörü pozisyonunda, Reklam Özdenetim Kurulu’nun temsiliyeti, işbirliği içerisinde olduğu tüm kurum ve kuruluşlar ile Avrupa Reklam Standartları Birliği (EASA) iletişimlerinin yürütülmesi ve özdenetim mekanizmasının sağlıklı işleyişi için stratejilerin oluşturularak gerekli tüm aksiyonların alınması ve ekibe gerekli desteğin sağlanması konularında çalışmaktadır. RÖK bünyesinde iken reklamda etik ve mevzuata uyum ve özdenetim sistemini anlatmak üzere Boğaziçi Üniversitesi MBA programına ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Reklamcılık bölümü Lisans ve Lisansüstü programlarına davet edilmiştir.
Koordinatör Yardımcısı
1996 yılında Bilkent Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra Pars/McCann-Erickson reklam ajansında müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başlamıştır. 1998 yılından beri Reklam Özdenetim Kurulu’nda raportör olarak görevini sürdürmektedir.