Reklam Özdenetim Kurulu’nun Projesine Avrupa’dan Ödül

Reklam Özdenetim Kurulu, Şubat 2022 tarihinde hayata geçirdiği “Yapay Zeka ile Instagram’daki Influencer Reklamlarının Taranması” projesi ile Avrupa Reklam Standartları Birliği’nin (EASA) “2022 Best Practice Awards” ödüllerinde “Özel Mansiyon Ödülü”ne layık görüldü.

EASA’nın, üyesi olan özdenetim kuruluşlarının “EASA En iyi Uygulama Modelleri” ile belirlenen unsurları en etkin şekilde hayata geçiren özdenetim kuruluşlarının projelerini değerlendirdiği ve 2 yılda bir düzenlediği “2022 Best Practice Awards” ödülleri, bu sene 5-7 Ekim tarihleri arasında Madrid’de düzenlenen toplantıda sahiplerini buldu.

 

Madrid’de düzenlenen  “2022 Best Practice Awards” ödül töreninde; EASA üyeleri, sektör paydaşları ile reklam ve özdenetim endüstrisi bir araya geldiler. 2 özel mansiyon ödülü dahil olmak üzere toplamda 6 ödül sahiplerini buldu. EASA’nın reklam endüstrisi üyeleri, reklamverenler, reklam ajansları, veri ve pazarlama firmaları, açıkhava mecrası ve dijital mecra temsilcilerinin yer aldığı jüri, Ocak 2020-Haziran 2022 tarihleri arasında hayata geçirilen 13 girişimi değerlendirdi.

 

Reklam Özdenetim Kurulu olarak “Yapay Zeka ile Instagram’daki Influencer Reklamlarının Taranması” projesi ile katıldığımız yarışmada; Instagram platformunda örnek olarak seçilen influencerlar tarafından yapılan paylaşımların yerel reklam mevzuatına ve “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz”a uyumunun taramasının yapılması, tarama işleminin yerel bir teknoloji şirketi tarafından geliştirilen uygulama ile gerçekleştirilmesi, projenin idari otorite olan Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu ile işbirliği içinde hayata geçirilmiş olması ile 6 ay gibi kısa bir sürede influencer paylaşımlarının reklam olduğunun açık ve anlaşılır şekilde ifade edilmeme oranının %57’den %21’e düşmesinin sağlanması kriterleri gözetilerek “Özel Mansiyon Ödülü”ne layık görüldü.