www.soclosedecember.se adidas schuhe adidas schuhe chaussure adidas www.soclosedecember.se chaussures adidas www.soclosedecember.se adidas schoenen adidas sneakers adidas skor adidas skor adidas skor adidas zapatillas zapatillas adidas www.soclosedecember.se adidas scarpe adidas scarpe www.soclosedecember.se adidas uk adidas shoes adidas trainers

rökSIKÇA SORULAN SORULAR

Başvurum üzerine Reklam Özdenetim Kurulu tarafından hangi süreçler izleniyor ?rök

Yazılı olarak (e-posta, online başvuru formu, faks vs.) iletilen başvuruların öncelikle çalışma alanımız ve Özdenetim Esasları kapsamında olup olmadığı incelenmektedir. Gerek görüldüğü takdirde reklamveren ve/veya reklam ajansından yazılı görüş istenerek başvuru değerlendirilmektedir. Reklam mesajlarının uygulamakta olduğumuz Özdenetim Esasları’na aykırı bulunması durumunda reklamın düzeltilmesi ve/veya yayından kaldırılması yönünde tavsiye niteliğinde görüş oluşturulmaktadır. Söz konusu görüş öncelikle reklamveren ve/veya reklam ajansı ile paylaşılmakta ve yanıltıcılığın düzeltilmesi için 2 iş günü süre verilmektedir. Bu süre sonunda reklamlarda Kurul görüşü doğrultusunda gerekli düzeltmeler yapılmadan yayının devam etmesi halinde reklamın yayınlandığı ilgili mecraya reklamın bu hali ile yayınlanmaması gerektiği yönünde yine tavsiye niteliğindeki Kurul görüşü iletilmektedir. Kurulumuzun bundan başka herhangi bir yaptırımı bulunmamaktadır.

Reklamda vaat edilen ürün bozuk çıktı ise;rök

Reklamda tanıtımı yapılan ürünün bozuk/arızalı çıkmış olması “Ayıplı Mal” kapsamında girmektedir. “Ayıplı Mal ve Hizmet” kapsamında olan başvurular Kurulumuzun çalışma alanı dışında kalmaktadır. Bu yöndeki başvurularla ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan “Ayıplı Mal ve Hizmetler” başlıklı bölümde yer alan hükümler çerçevesinde işlem yapılmalıdır. Uyuşmazlıkların çözüm yolu merci, uyuşmazlığın değerine göre Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri olacaktır.

Reklam kuşaklarında yayınlanan reklamların yayın süresi çok uzun ise;rök

Bu durum, reklamın içerdiği mesajın yanıltıcılığı ile ilgili olmadığından Kurulumuzca bir işlem başlatılması mümkün olamamaktadır. Reklam süreleri ile ilgili başvurunun düzenleyici kurum olan RTÜK’e iletilmesinin doğru olabileceği düşünülmektedir.

Programlar arasındaki reklam kuşakları çok sık yayınlanıyor ise;rök

Bu durum, reklamın içerdiği mesajın yanıltıcılığı ile ilgili olmadığından Kurulumuzca bir işlem başlatılması mümkün olamamaktadır. Reklamların yayınlanma sıklıkları ile ilgili başvurunun düzenleyici kurum olan RTÜK’e iletilmesinin doğru olabileceği düşünülmektedir.

Çağrı merkezleri ve/veya firma yetkililerinin ürün/hizmet hakkındaki açıklamaları hakkında ise;rök

Çağrı merkezleri ve/veya firma yetkililerinin ürün/hizmet hakkındaki açıklamaları reklam tanımı içinde olmadığından Kurulumuzun çalışma alanı dışında kalmaktadır.

Reklamlarda kullanılan Türkçe doğru ve düzgün kullanılmıyor ise;rök

Bu konu, Türk dilinin korunması (Türkçe’nin yanlış kullanımı) ile ilgili olduğu için uygulamakta olduğumuz Özdenetim Esasları’nda buna dayanan bir madde bulunmamaktadır. O nedenle, bu doğrultudaki başvurular Kurulumuzun çalışma alanı dışında kalmaktadır.

Satış sonrası hizmetlerin aksaması hakkında ise,rök

Satış sonrası hizmetlerde aksama yaşanması reklamın içerdiği mesajın yanıltıcılığı ile ilgili olmamakta ve “Ayıplı Hizmet” kapsamına girebilmektedir. “Ayıplı Hizmet” kapsamında olan başvurular Kurulumuzun çalışma alanı dışında kalmaktadır. Bu yöndeki başvurularla ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan “Ayıplı Mal ve Hizmetler” başlıklı bölümde yer alan hükümler çerçevesinde işlem yapılmalıdır. Uyuşmazlıkların çözüm yolu merci, uyuşmazlığın değerine göre Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri olacaktır. Satış sonrası hizmetler Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Satış Sonrası Hizmetler" başlıklı 58'inci maddesinde tanımlanmaktadır. Satış sonrarı hizmetler ile ilgili olarak bu madde kapsamında üretici, ithalatçı ve servis istasyonlarının tüketiciye karşı sorumlulukları hüküm altına alınmaktadır. 

İnternet sitelerinde yayınlanan haber videoları öncesinde yayınlanan anketler, reklamlar hakkında ise;rök

Konu, reklam mesajının içerdiği yanıltıcılık ile ilgili olmadığından Kurulumuzca bir işlem başlatılması mümkün olamamaktadır. Ancak Reklam Özdenetim Kurul üyeleri arasında bulunan ve internette endüstriyel standartların oluşturulması amacıyla kurulan “IAB Türkiye” temsilcisine bu yöndeki şikayetler iletilmektedir. IAB Türkiye (http://www.iab-turkiye.org) teknik komitesi tarafından konuyla ilgili olarak oluşturulacak standart doğrultusunda tüm ilgililere gerekli duyuru yapılacaktır.

Ürün iadelerinin kabul edilmemesi, ürün iadesi üzerine para iadesinin gerçekleştirilmemesi hakkında ise,rök

Ürünün iadesi halinde ücret iadesinin gerçekleştirilmemesi reklamın içerdiği mesajın yanıltıcılığı ile ilgili olmamakta ve bazı hallerde “Ayıplı Hizmet” kapsamına girebilmektedir. “Ayıplı Hizmet” kapsamında olan başvurular Kurulumuzun çalışma alanı dışında kalmaktadır. Bu yöndeki başvurularla ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında yer alan “Ayıplı Mal ve Hizmetler” başlıklı bölümde yer alan hükümler çerçevesinde işlem yapılmalıdır. Uyuşmazlıkların çözüm yolu merci, uyuşmazlığın değerine göre Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri olacaktır.

Cep telefonlarına firmalar tarafından gönderilen reklam içerikli SMS’lerin sıklığı ve bu türden reklam içerikli SMS’leri almak istenmemesi hakkında ise;rök

6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu, şikayetinizle ilgili çeşitli düzenleyici hükümler ve uymayanlara yönelik uygulanacak yaptırımlar içermektedir. Bu nedenle bu yöndeki şikayetlerin öncelikle söz konusu kanunun uygulayıcısı olan T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü Perakende ve Elektronik Ticaret Dairesi Elektronik Ticaret Şubesi'ne iletilmesinin doğru olacağı düşünülmektedir.

GSM operatörlerinin reklamlarında belirtilen yüksek kapsama oranlarına rağmen cep telefonlarının belirli noktalarda çekmiyor olması hakkında iserök

Telekomünikasyon sektörünün düzenleyici otoritesi olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na yaptığı taahhüt çerçevesinde çekim yükümlülüğünü yerine getiren operatörün reklamlarında kapsama alanının geniş olduğunu belirtmesinde bir sakınca görülmemektedir. Bir operatörün belli bir noktada çekmemesi, o operatörün kötü çektiği sonucunu doğurmaya yeterli olmayıp, bu doğrultudaki başvurular yanıltıcı nitelikte görülmemektedir.

Reklamların genel olarak veya içerdiği görsel sunumların itici, tiksindirci ve/veya banal olması hakkında ise;rök

Uygulamakta olduğumuz Özdenetim Esasları’nda bu yönde herhangi bir madde bulunmadığından bu başvurular hakkıda bir işlem başlatılamamaktadır.

canada goose italiaa ugg saldi woolrich uomo woolrich parka woolrich outlet moncler uomo scarpe timberland ugg stivali stivali ugg moncler milano timberland shoes canada goose outlet timberland scarpe moncler outlet canada goose zug